Terug naar: Publicaties

Online marketing branche wordt volwassen, actie is vereist

Door intermediair Bo Barink op 14-04-2015

Het bekende onderzoeksbureau Forrester kwam nog maar 2 maanden geleden met een lijvig rapport over Online Marketing in de B2B markt; meer dan de helft van de bedrijven gaat er in 2015 meer geld aan uitgeven.

Amper 2 jaar geleden nog had de meerderheid van MKB ondernemers nog nooit van SEO en SEA gehoord. Investeerde je toen in zoekmachinemarketing dan had je al snel een streepje voor op je concurrenten want je kwam immers makkelijk ‘bovenaan in google’. Velen gingen in zee met een ZZP-er die, leek het wel, kon toveren door je bedrijf steeds maar bovenin de zoeklijsten te krijgen. Maar als meer en meer van je concurrenten ook budgetten voor Online Marketing gaan vrijmaken dan wordt de kwaliteit toch weer belangrijker dan de kwantiteit. Bovenaan staan in google wordt dan lastiger, concurrenten zijn inmiddels al druk met Social en Video waardoor ze beter scoren. En als de potentiele klant je website al heeft gevonden; hoe ga je je in deze tijd nog onderscheiden? is je website echt geschikt voor mobiel? En hoe zit het met de content? Onderzoek leert; is de content niet relevant, dan neemt je potentiele klant je bedrijf niet serieus. Long story short; de wereld van Online Marketing wordt volwassen.

Full-service bureaus

Veel van de wat serieuzere aanbieders hebben begrepen dat het nu gaat aankomen op een integrale aanpak. SEO/SEA, video-marketing, social, content-marketing; velen zagen ze als aparte kanalen. Maar nu de markt volwassen wordt is het essentieel om deze te gaan integreren en zo de kwaliteit te leveren die nodig is om de klant te verleiden. Daarom vinden er binnen de Nederlandse internet branche nu redelijk wat verschuivingen plaats. De verandering houdt vooral in dat veel online marketing bureaus nu zogenaamde full service bureaus worden.

Diligence biedt aan: Online Marketing bureau in Noord Holland (op prachtlocatie)

Een mooie kans voor marktpartijen die nog een vestiging willen openen in Noord Holland ter ondersteuning van groeiplannen en/of willen groeien naar een full-service aanbieder voor online dienstverlening.

Een internetmarketingbureau met 8 medewerkers (5,5 FTE), opgericht begin 2010. Het bedrijf is voornamelijk actief in de Randstad. De onderneming houdt zich voor haar klanten bezig met online marketing activiteiten zoals zoekmachinemarketing (SEO en SEA), remarketing en social media campaigning zodat haar klanten meer leads/business kunnen genereren. Het bedrijf heeft hiertoe een aantal eigen tools ontwikkeld en is al jaren een gerespecteerd Certified Partner van Google. De klanten worden via abonnementsformules verbonden, de omzet is dus grotendeels recurring. In 2014 is een omzet gerealiseerd van bijna een half miljoen euro, met een bedrijfsresultaat van meer dan 25% volgens de voorlopige cijfers.

Meer weten? Klik hier of neem contact op met Bo Barink via bo.barink@diligence.nl.




Print deze pagina    Stuur door per e-mail

Reageer op "Online marketing branche wordt volwassen, actie is vereist"

 Naam*
   
 E-mailadres* (wordt niet gepubliceerd)
   
 Website (voorbeeld: http://www.uwsite.nl)
   
   
Houd mij via e-mail op de hoogte van reacties
   
Neem de code uit de bovenstaande afbeelding over om verder te gaan
   

Terug naar: Publicaties

BOBB

Diligence is met een aantal gecertificeerde leden verbonden aan de Beroepsorganisatie voor Specialisten in Bedrijfsoverdracht (BOBB).

Contact informatie

Diligence
Kerkewijk 117
3904 JB Veenendaal
E -mail: info@diligence.nl
Tel: 088 - 0550 350
Fax: 0318 - 507 426

Kantoren in:
- Almere
- Amsterdam
- Baarn
- Overveen (bij Haarlem)
- Roermond
- Veenendaal
- Zwartewaal (bij Brielle)