Terug naar: Participaties

Uitrol nieuw concept Ready to Wear collectie van couturehuis

Projectnummer: NL6.2104
Contactpersoon: Harry Helwegen of bel 088 - 0550 350 Discreet en Vrijblijvend

De onderneming is een al meer dan 15 jaar bestaand bedrijf, dat zich richt op het hoge segment van de dameskleding en nu de cross over wil maken naar de confectie in het hoge segment met als doelgroep zelfstandige en actieve vrouwen van boven de 30 jaar, die er representatief uit willen zien en bereid zijn te besteden in het hogere segment. De confectie is een afgeleide van haute couture qua lijn, pasvorm, shape en materiaal gebruik. De collectie wordt ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd volgens een bepaalde formule met betrekking tot de maatvoering en de shape. Voor de maatvoering is een specifiek systeem ontwikkeld, dat loopt van maat 38 t/m maat 50 waardoor de grotere maten eenzelfde optiek  hebben als de maten 36/38. Deze maatvoering is in de huidige mode business uniek.

De ondernemer heeft onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van dit plan met betrekking tot het product en de concurrentie en de wijze van verkoop. Voor dit onderzoek heeft hij de bewegingen in de kledingbranche nauwlettend gevolgd, de literatuur en de vakbladen bestudeerd. Maar vooral ook geluisterd naar de wensen van vrouwen. Hij heeft geëxperimenteerd met concepten en een kosten/baten analyse gemaakt. Dit alles heeft er in geresulteerd, dat het juiste businessconcept en de perfecte shape is ontwikkeld voor de doelgroep om het ontstane gat in de markt te dichten.

Exclusieve kleding dient op een exclusieve wijze te worden verkocht. We leven in een snel veranderende wereld, zeker wat betreft de kledingbranche. Na een kosten/baten analyse te hebben gemaakt heeft de ondernemer gekozen voor de actieve Retail, waarbij gastvrijheid, klantvriendelijkheid en service hoog in het vaandel staan. Met een mobiele Boutique met een zeer luxe uitstraling gaat hij ieder seizoen op tournee langs gerenommeerde, luxe en speciale locaties zoals bijvoorbeeld musea, restaurant en hotels, gelegen op strategische punten, daar waar het potentieel aan klanten zich bevindt. Op deze manier wordt héél Nederland bestreken en eventueel België en Duitsland. Naast de mobiele Boutique  heeft de onderneming ook een flagshipstore in een prestigieus deel van een grote stad waar klanten altijd terecht kunnen met hun vragen en hun wensen.

In 2012 is een voorzichtig begin gemaakt met deze nieuwe aanpak. De omzet bedraagt nu € 250.000. De collectie najaar/winter 2016/2017 is ontworpen, ontwikkeld en in productie gegeven bij het atelier in het buitenland. Er zijn afspraken gemaakt met locatiehouders. Hetzelfde geldt voor de reclamemensen. Het ontwerp voor de mobiele Boutique wordt ontwikkeld.

Uit het business plan blijkt een financieringsbehoefte van € 175.000. Dat bedrag is nodig voor de mobiele Boutique, het aanschaffen van een vrachtauto, het voorfinancieren van de collectie najaar/ winter 2016/2017, de inkoop van de voorraad,  het in dienst nemen van personeel, het starten van een reclamecampagne.  Het bedrijf is op zoek naar één investeerder.




Print deze pagina    Stuur door per e-mail

Terug naar: Participaties

BOBB

Diligence is met een aantal gecertificeerde leden verbonden aan de Beroepsorganisatie voor Specialisten in Bedrijfsoverdracht (BOBB).

Contact informatie

Diligence
Kerkewijk 117
3904 JB Veenendaal
E -mail: info@diligence.nl
Tel: 088 - 0550 350
Fax: 0318 - 507 426

Kantoren in:
- Almere
- Amsterdam
- Baarn
- Overveen (bij Haarlem)
- Roermond
- Veenendaal
- Zwartewaal (bij Brielle)