Projectinformatie

Projectnummer: NL06.2110

Contactpersoon: Harry Helwegen of bel 088 – 0550 350 Discreet en Vrijblijvend

 

Kenmerken

Het bedrijf heeft een applicatie ontwikkeld die op afstand de Wat? Wanneer? Hoe? en Waarom? van het energieverbruik verklaart door het geven van 24/7 real-time inzicht in het verbruik per elektrisch apparaat (in kWh, kosten en CO2). Door slim inzicht creëert het systeem bewustwording en stelt mensen in staat om hun energieverbruik te beheren, wat kan leiden tot 10-20% duurzaam besparen en verminderde CO2-footprint. Het is een slimme laag over een bestaande (meter-) infrastructuur. Denk aan Google, Microsoft, Whatsapp en Skype. De onderneming maakt het voor zowel bedrijven als huishoudens mogelijk om een aantal UN Global Sustainable doelen te bereiken. Het intellectueel eigendom is volledig in handen van het bedrijf. Het heeft een team met een grote verscheidenheid aan relevante expertise plus een sterke band met de Universiteit Twente. De proof of commerce is geleverd, de eerste omzet is gemaakt en het bedrijf is nu de klantenpropositie aan het uitrollen in zowel B2B als B2C.

In 2020 zullen er wereldwijd 1 miljard slimme meters zijn geïnstalleerd. Uitrol van deze meters is begonnen. Het bedrijf streeft ernaar 1,5% marktaandeel te verwerven. De initiële geschatte omvang van de B2B markt voor Europa en de VS tegen die tijd: 5 miljoen middelgrote tot grote kantoren, winkels en scholen. Van die markt wil het bedrijf dan tenminste 4% pakken. Het verdienmodel bestaat uit opbrengsten uit abonnementen, licenties en big data mining.

Tot nu toe is er ruim € 2,3 miljoen in het bedrijf geïnvesteerd. Het bedrijf zoekt naar een investering van nog € 2 miljoen. De middelen zullen worden gebruikt om de organisatie te versterken, zowel in termen van technologie als in omvang, met inbegrip van marketing om de groei te versnellen en daarmee sneller een grote installed base te bereiken dan middels organische groei mogelijk is.