Diligence begeleidt aansprekende pre-exit van non-food distributeur

Diligence heeft de verkoop begeleid van de non-food distributeur Interhal Benelux uit Breda. Onder begeleiding van Diligence heeft Antea Participaties een pre-exit belang van 50% verworven.

Interhal is 60 jaar geleden opgericht en is een belangrijke distributeur op het gebied van non-food producten voor koken en tafelen en de cadeaubranche. De onderneming levert onder andere cateringmateriaal, grootkeukenapparatuur, alles voor de gedekte tafel, kookgerei en unieke cadeauartikelen.

Interhal importeert en distribueert producten van vooraanstaande A-merken als Schott-Zwiesel, Cambro, RAK Porcelain, Emile Henry, Kapp, Spring, Kosta Boda en ISI. Klanten bevinden zich met name in de retail en foodservice binnen de Benelux.

Motief van de DGA van Interhal om dezestap te zetten, is dat hij een partner wil betrekken bij de verdere uitbouw van de onderneming. Hij blijft het management voeren en behoudt een belang van 30% in Interhal Group B.V. Antea heeft een belang van 50% verworven en Michiel von Hebel, die het management van Interhal zal versterken ter verdere uitbouw van de retailmarkt, heeft een belang van 20% gekocht.

Voor Interhal wordt de komende jaren een verdere groei verwacht. Groeimogelijkheden zijn onder meer de verbreding van het productassortiment, uitbreiding van klanten in de retailmarkt en groei in België.

Dit zeggen onze klanten over Diligence.

Adviesgesprek aanvragen?

Hidden
Nieuwsbrief
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.