Detail- en groothandel

Van detailhandels en winkelketens tot groothandels voor verschillende non-food branches: de bedrijvigheid in deze detail- en groothandelssector is enorm.

In de detail- en groothandel zien we de volgende trends:

  1. Krapte op de arbeidsmarkt
  2. Detailhandel food: veranderende consument vraagt meer creativiteit voor het kunnen aanbieden van meer gemak, nieuwe smaken, gezonder, duurzaamheid, lokaal en ambachtelijk. Ook zijn er steeds meer mogelijkheden om online eten te bestellen
  3. De impact van de coronacrisis op de keten
  4. Toegevoegde waarde blijven aanbieden als groothandel door meer specialisatie en schaalvergroting met meer vestigingen, online, meerdere afzetmarkten en overname van concurrenten

Diligence heeft veel ervaring en een zeer sterk en breed netwerk binnen de detail- en groothandel. Door onze jarenlange ervaring weten wij welke mogelijkheden er voor ondernemers zijn. Omdat wij deze sector van binnen en van buiten kennen, zien wij voor jou de kansen en begrijpen we de uitdagingen van de branche beter dan wie dan ook.

Branches

Diligence kent veel bedrijven in vrijwel alle sectoren van de markt, zowel landelijk als internationaal, en heeft hierin veel ervaring. Wij weten welke trends er spelen in de markt en hoe bedrijven hierop inspelen. Omdat wij de sectoren van binnen en van buiten kennen, zien wij voor jou de kansen en begrijpen we de uitdagingen van de verschillende branches beter dan wie dan ook.

Hoe kan Diligence jou van dienst zijn?

Diligence kent veel bedrijven in deze sector, landelijk en internationaal, en heeft hierin veel ervaring. Wij weten welke trends er spelen in de markt en hoe dit soort bedrijven hierop inspelen. Omdat wij deze sector van binnen en van buiten kennen, zien wij voor jou de kansen en begrijpen we de uitdagingen van de branche beter dan wie dan ook. Wat kunnen wij voor jou betekenen?

  • Het verhogen van de waarde van jouw bedrijf, met het oog op een toekomstige verkoop
  • Het verkopen van jouw bedrijf, zowel in Nederland als internationaal
  • Het realiseren van (internationale) groei door overnames
  • Het zoeken naar een (internationale) koper of verkoper, investeerder of strategische medeaandeelhouder
  • Advisering bij een voorgenomen (internationale) fusie
  • Het vaststellen van de bedrijfswaarde met het oog op een fusie, koop of verkoop
  • Het realiseren van een passende financiering